VHF/DSC - SRC radiokursus

Det er lovpligtigt at have VHF certifikat for at bruge en VHF radio, også håndholdte VHF.
ROC kursus (til erhvervsfartøjer) henvises til ROC andet sted på siden.

VHF skibsradio giver dig tryghed på havet.

Mobiltelefonen er god nok til almindelige samtaler, - hvis den altså rækker, men den kan ikke sætte dig i forbindelse med de omkringliggende skibe, du ikke kender identiteten på.

Mobilnettet er rettet mod vore byer og hovedfærdselsårer, hvorfor dækningen på havet er ufuldstændig.

Selv ved moderat søgang kan mobilsignalerne være dæmpet så der ikke er forbindelse.

VHF skibsradio sender med meget større styrke og aflyttes konstant af Lyngby Radio. I nødstilfælde kan man have kontakt med Lyngby Radio, redningshelikopter og andre skibe samtidig. Det betyder god og sikker kommunikation, som redder liv.

Kurser arrangeres løbende, ring eller mail for yderligere information.
Næste kursus afholdes:

Den 24. juni 2023 i Nykøbing F.

Pris incl. undervisning, bøger og kursusmaterialer kr. 1550,00 incl. moms.
Tilmelding på tlf. 4025 2330 eller 5445 4550 samt på mail marineskolen@marineskolen.dk