Speedbådskursus

Teoretisk og praktisk undervisning til erhvervelse af speedbådskørekort, til tider der passer til din fritid.

Effektiv og sikker behandling af pensum, samt øvelsessejlads med efterfølgende prøveaflæggelse.

Der kræves ingen forudsætninger, og kurset indkluderer såvel undervisningsmaterialer som båd og benzin.

Marineskolen laver kursus for dem der ønsker et kursus de kan tage læring af. Det betyder at det er heldagskurser, hvor kursisterne får kvalitet for pengene og alle får noget viden med sig på den videre rejse.

Det betyder ikke at vores kursus er sværere at bestå, men er tilrettelagt med det indhold der kræves af Søfartsstyrelsen.

Ring 4025 2330 eller mail: marineskolen@marineskolen.dk for nærmere oplysninger.

Speedbådskørekort gælder for motorbåde op til 15 meter, og teorien gælder til vandscootere, sådan at man kun skal til den praktiske prøve.

Følgende kursus arrangeres:

Speedbådskursus over flere dage!

med masser af tid til indlæring af både sejlads og teori

Har du god tid, synes du ikke om at stresse, eller vil du bare gerne have mere tid.

Også gerne små hold. Lav dit eget hold med familie og venner.

Ring og hør nærmere om disse muligheder.

Weekend – Weekend med overnatning – hverdage – aften - også lokalt hvor du bor.

Andre ønsker kan imødekommes, f.eks firmaarrangementer, enkeltmandskursus m.m.

Nye hold starter iøvrigt ved passende antal tilmeldinger.

Prisen som indeholder teoretisk og praktisk undervisning, kursusmaterialer, båd og benzin er kr. 1560,00 incl. moms – se evt. sæson tilbud!

Speedbådskurser i 2023

Den 20. maj i Nykøbing F.

Information og tilmelding kan foretages på tlf. 4025 2330

og på E-mail: marineskolen@marineskolen.dk

Siden 1. juni 2002 har speedbådskørekort været lovpligtigt for førere af speedbåde/visse motorbåde samt vandscootere og jetski, desuden er aldersgrænsen for speedbådeførere 16 år.

Bemærk: Der er stadig særlige begrænsninger i færdslen med vandscootere og jetski

Hvorvidt en båd hører under kategorien speedbåd eller ej kan beregnes på følgende måde:

“Bådtallet” finder man ved at gange bådens længde i meter med sig selv og tillægge tallet 3 -eks. en båd på 5 meter: 5×5+3=28 = bådtallet.

“Motortallet” finder man ved at omregne motoren HK til KW(= 1,36 HK) - eks. en motor på 40 HK   40:1,36= 29,41 afrundet til 29,5= motortallet.

Hvis motortallet er større eller lig med bådtallet er der tale om en speedbåd, forudsat at det er en halv- eller helplanende båd.

Vær opmærksom, hvis du sejler en større “familie motorbåd”, disse er også omfattet af reglerne.

Manglende speedbådskørekort kan også føre til problemer med havnepladsen, idet mange havne kræver at man har sin båd forsikret, og det er jo et spørgsmål om den er dækket hvis man sejler “ulovligt”.

Bestået duelighedsprøve eller yachtskippereksamen gælder også som speedbådskørekort.